Digimarkkinointi kattaa kaikki sellaiset markkinointitoimet, jotka käyttävät sähköistä laitetta tai internetiä. Verrattuna perinteiseen markkinointiin, digimarkkinointi tarjoaa monia merkittäviä etuja, jonka vuoksi digimarkkinointia voidaan pitää useiden yritysten kohdalla jopa ensisijaisena markkinoinnin työkaluna.
Oikealla tavalla toteutettu digimarkkinointi on sekä edullinen että tehokas tapa tuoda liikennettä sivustollesi. Digimarkkinoinnin avulla yrityksen verkkosivustolle ohjattua liikennettä voidaan esimerkiksi suodattaa hyvin tarkasti ennalta. Tällöin sivustolle saapuvat vierailijat ovat jo valmiiksi kiinnostuneempia yrityksen tarjoamista palveluista tai tuotteista. Jos ajatellaan verkkokauppaa joka myy hyvin rajattua tuoteryhmää, niin eikö olisi järkevintä myynnin kannalta, että ihmiset myös oikeasti ovat kiinnostuneita näistä tuotteista?
ISE 2024