Viimeisimmät uutiset

15 esimerkkiä verkkosivuston hintaan vaikuttavista asioista

Verkkosivuston hintaa on joskus vaikea määritellä. Hinnan arvioiminen kuitenkin helpottuu, kun ymmärretään mitä kaikkea sivustolta edellytetään.

Hakusanamainonta DuckDuckGossa

DuckDuckGo on hakukone, joka pyrkii erottumaan muista hakukoneista panostamalla yksityisyydensuojaan. Sen suosio on kasvanut viime vuosina. Mainostajalle se tarjoaa kanavan, jossa on vähemmän kilpailua.

Miksi sisältömarkkinointiin kannattaa panostaa?

Sisältöä ei aina osata ajatella osana markkinointia, vaikka usein sivuston menestyminen jää kiinni juuri sisältömarkkinoinnista.

Toimiiko digitaalinen markkinointi? Lyhyt vastaus: Toimii!

Digitaalinen markkinointi on iso juttu, ja jos kilpailijasi tekevät sitä, niin todennäköisesti sinunkin kannattaisi.

Miten verkkosivuston hinta muodostuu?

“Paljonko maksaa uudet verkkosivut yritykselle?” Tähän kysymykseen törmää lähes päivittäin, kun puhutaan digimarkkinoinnista ja verkkosivujen roolista osana yritysten liiketoimintaa. Kysymys on siltä osin hiukan ongelmallinen, koska verkkosivujen hintaa ei voi määritellä ilman riittäviä tiedonjyväsiä.

Google My Business tehostaa yrityksesi näkyvyyttä verkossa

Digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta Google My Business tarjoaa loistavan mahdollisuuden tehostaa yritysten näkyvyyttä ja markkinointia varsin helpolla tavalla. Vaikka Google My Business ei ole monille nimenä tuttu, ovat monet varmasti törmänneet sen ominaisuuksiin.

Mikä on Google Search Console ja mitä sillä tehdään?

Google Search Console on hakukonejätti Googlen tarjoama ilmainen verkkosivustojen seuranta- ja ylläpitotyökalu. Search Consolen avulla voi esimerkiksi saada tietoa sivuston hakukoneliikenteen kehittymisestä, paluulinkeistä, ongelmatilanteista ja niin edelleen.

Hakukoneoptimoinnin perusteet

Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on nostaa verkkosivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa. Mitä korkeammalle sivusto pääsee hakutuloksissa, sitä enemmän se kerää liikennettä hakukoneista.

Mikä on Google Remarketing ja miten se toimi?

Google Remarketing on mainontaa, jota kohdennetaan verkkosivustolla jo vierailleille käyttäjille. Kun samat käyttäjät vierailevat myöhemmin Googlen hallinnoimilla verkkosivustoilla, näille henkilöille voidaan näyttää aikaisempaa kohdennetumpaa mainontaa.

Tavoitteiden asettaminen Google Analyticsissa

Koska verkkosivuston käyttäjämäärät ovat aina suhteellinen asia, käyttäjämäärien seuraamista parempi tapa mitata sivuston toimivuutta on asettaa sille erilaisia tavoitteita.

Mitä on digitaalinen markkinointi?

Digitaalinen markkinointi, tai digimarkkinointi, on suhteellisen uusi käsite ja sitä on vaikeaa määritellä mitenkään yksiselitteisen tarkasti. Yleisesti voidaan kuitenkin ajatella, että digitaalinen markkinointi on markkinointia, joka jollain tapaa liittyy internetiin.

Mikä on Google Ads ja miten se toimii?

Google Ads on Googlen kehittämä mainostyökalu, jolla voi luoda ja asettaa mainoksia näkymään Googlen haku- tai Display -verkostoissa.

Mikä on SSL-salaus ja miksi se on tärkeää?

SSL (Secure Sockets Layer) on internetliikennettä salaava sertifikaatti, joka mahdollistaa suojatun yhteyden tietokoneen ja palvelimen välillä. Kun suojattu yhteys on muodostettu, ulkopuoliset tahot eivät pääse vakoilemaan yhteyden kautta kulkevaa dataa.

Google Analyticsin keskeiset seurattavat mittarit

Tässä artikkelissa esitellään Google Analyticsin keskeisiä mittareita, joiden avulla voidaan tehdä päätelmiä verkkosivuston tilasta, markkinoinnin toimivuudesta sekä esimerkiksi käyttäjien kiinnostuksen kohteista.

Mikä on Google Analytics ja mitä sillä tehdään?

Google Analytics on hakukonejätti Googlen omistama ilmainen verkkosivustojen analytiikkatyökalu, jonka avulla kerätään ja analysoidaan dataa verkkosivuston käyttäjistä ja toiminnasta.

Hyvän verkkosivuston tunnusmerkit

Heikosti toteutettu verkkosivusto voi haitata yrityksen liiketoimintaa jopa enemmän kuin auttaa sitä.

ISE 2022