Räätälöity verkkokaupan toteutus ja integroinnit yritysten eri järjestelmiin takuutyönä. Rakennetaan yhdessä yrityksellesi verkkokauppa joka myy!

Olemme kokenut verkkokaupan toteuttaja. Rakennamme yrityksellesi verkkokaupan, joka tuo aitoa kassavirtaa. Ratkaisuja löytyy niin pieniin kuin suuriinkin verkkokauppoihin, aina perustamisesta integrointeihin ja markkinointiin asti. Jos sinulla on mielessä yrityksen verkkokaupan perustaminen, niin me toteutamme sen.

Vaikka erilaisten yritysten verkkokaupat ovat nykypäivänä yleisiä, ei kannattavan verkkokaupan perustaminen ole mikään läpihuutojuttu. Varsinkaan silloin, kun sen tarkoituksena on olla osa vakavasti otettavaa liiketoimintaa. Yrityksen verkkokaupan tulisikin olla sellainen, joka tavoittaa asiakkaat, tekee ostamisen helpoksi ja nopeaksi sekä tarjoaa hyvät jatkokehitysmahdollisuudet. Tästä syystä pohjatyöhön ja verkkokaupan suunnitteluun kannattaakin varata riittävästi aikaa.

Onkin tärkeää muistaa, ettei nykyaikainen verkkokauppa ole mikään muuttumaton entiteetti, vaan sen tulisi elää ja kehittyä yrityksen muun liiketoiminnan ja markkinoiden mukana. Kun me lähdemme toteuttamaan yritykselle verkkokauppaa, kaikki alkaa perusteellisesta tarvekartoituksesta, jolla pyritään tarkasti selvittämään millaisia ominaisuuksia verkkokaupalta tarvitaan.

Otamme huomioon muun muassa verkkokaupan toiminnallisuudet, kohderyhmät ja yrityksen tavoitteet jo suunnitteluvaiheessa. Varmistamme myös, että verkkokauppa toimii responsiivisesti kaikilla laitteilla, on tietoturvallinen ja toimii myös kävijäpiikkien kohdalla. Näin voitte olla varmoja siitä, että tulette saamaan toiveidenne mukaisen verkkokauppatoteutuksen.

Kun verkkokauppa on saatu pystyyn, olemme tarvittaessa mukana myös verkkokaupan ylläpidossa ja jatkokehittämisessä. Lisäksi voimme auttaa verkkokaupan markkinoinnissa ja hakukoneoptimoinnissa. Näistä aineksista syntyy kannattava verkkokauppa!

Lisätietoa tarjoamistamme verkkokauppoihin liittyvistä palveluista löydät alta.

Räätälöidyt verkkokaupparatkaisut ja integroinnit eri järjestelmiin takuutyönä

ISE:n tarjoamia palveluita verkkokaupan toteutukseen

Verkkokaupat ovat nykypäivänä hyvin yleisiä. Erilaisia alustaratkaisuja ja toteutustapoja on olemassa lukematon määrä. ISE:n monipuolisesta palveluvalikoimasta löydät ratkaisut verkkokaupan perustamiseksi kaikkiin eri tarpeisiin. Tässä esitettynä keskeisiä verkkokaupan perustamiseen, kehitykseen ja markkinointiin liittyviä palveluita:

  • Räätälöity verkkokaupan suunnittelu ja toteutus WooCommerce-alustalla. Myös muut alustat, kuten Shopify, MyCashFlow ovat mahdollisia, mutta olemme havainneet WooCommercen räätälöintimahdollisuudet meille ja asiakkaillemme parhaiten sopiviksi.
  • Verkkokaupan integraatiot – Integrointi lukuisiin eri järjestelmiin (CRM, ERP, taloushallinto, kirjanpito, laskutus, ajanvaraus, hankintajärjestelmät yms.)
  • Verkkokaupan sisällöntuotanto
  • Verkkokaupan ylläpito ja tietoturva
  • Verkkokaupan analytiikka, seurantakoodit ja konversioseuranta
  • Verkkokaupan konversio-optimointi
  • Verkkokaupan markkinointi
  • Verkkokaupan hakukoneoptimointi
  • Apu verkkokaupan käyttöönotossa ja jatkuva käyttötuki
  • Verkkokaupan jatkuva kehitys
  • Paljon muuta, kysy!*

*Jos et löydä listalta haluamaasi verkkokaupan toimintoa tai palvelua, kysy meiltä lisää! Jos sinulla on mielessäsi jokin verkkokauppaan liittyvä ajatus, jonka haluaisit osaksi yrityksesi toimintaa, se voidaan hyvin todennäköisesti toteuttaa!

ISE verkkokaupan toteuttajana

ISE verkkokaupan toteuttajana

Rakennamme asiakkaan toiveiden mukaisen sekä aidosti kannattavan verkkokaupan sekä toteutamme siihen liittyvät oheisratkaisut. Olemme kokenut verkkokaupan toteuttaja, joten erilaiset verkkokaupan integraatiot kuuluu myös palveluihimme.

Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus vaatii paljon erilaista osaamista ja aikaa. Ammattitaitoon perustuva verkkokaupan kehitystyömme osaa ottaa huomioon sen, miten kauppaan liittyvät tarpeet voivat mahdollisesti muuttua eri tilanteissa yrityksesi elinkaaren aikana. Huolehdimme myös verkkokaupan tietoturvasta, ylläpidosta, markkinoinnista, hakukoneoptimoinnista, sisällöntuotannosta sekä sosiaalisen median käytöstä verkkokaupan tukena.

Toimistomme sijaitsee Jyväskylässä, mutta palvelualueena toimii koko Suomi. Meillä onkin asiakkaita hyvin laajasti läheltä ja kaukaa. Jos sinulla on kysyttävää verkkosivuihin liittyen, ole meihin rohkeasti yhteydessä.

Apunamme on maailman suosituin verkkokauppa-alusta WooCommerce

WooCommerce on valikoitunut käyttöömme sen monipuolisten muokkausominaisuuksien sekä käyttäjäystävällisyyden johdosta. Avoin lähdekoodi mahdollistaa verkkokaupan vapaan muokkauksen, joka ei ole itsestäänselvyys monilla muilla verkkokauppa-alustoilla. Eli verkkokaupan ulkoasua sekä toiminnallisuuksia pystytään muokkaamaan yrityksen omien tarpeiden pohjalta käytännössä rajattomasti, juuri sellaiseksi kuin asiakkaamme haluavat.

WooCommerceen voidaan myös integroida useita erilaisia ohjelmistoja, joiden avulla tilaus- tai tuotetietoja ei tarvitse manuaalisesti siirtää järjestelmästä toiseen. Näin säästät huomattavasti aikaa tilausten ja tuotteiden ylläpidossa.

Verkkokaupan ylläpito tapahtuu WordPressin helppokäyttöisessä hallintapaneelissa, joka helpottaa huomattavasti verkkokaupan näkyvyyden kannalta tärkeiden sisältöjen ja muun hakukonenäkyvyyden kannalta tärkeiden elementtien kehittämistä.

Mikäli yrityksesi tarvitsee räätälöidyn, ominaisuuksiltaan monipuolisen ja helppokäyttöisen verkkokaupparatkaisun, on WooCommerce tällöin ehdoton ykkösvalinta. WooCommerce on avoimen lähdekoodin verkkokauppa-lisäosa WordPressiin, jonka yhteydessä se toimii saumattomasti yhteistyössä koko verkkosivuston kanssa.

WooCommerce-verkkokaupan etuja:

  • Rajaton muokattavuus eri käyttötarkoituksiin
  • Mahdollistaa monipuoliset integraatiot
  • Tuotteita voi lisätä käytännössä rajattomasti
  • Loistavat ominaisuudet hakukoneoptimoinnin ja markkinoinnin kannalta
  • Helppokäyttöinen myös kauppiaalle
  • Kattavasti erilaisia turvallisia maksunvälitysvaihtoehtoja
  • Sopii myös palveluille ja sähköisille tuotteille
  • Jatkuvasti kehittyvä ja monipuolistuva
  • Hyvä tietoturva

Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus Growth Driven Design -menetelmällä

Huolellinen suunnittelu ja ammattitaitoon perustuva verkkokaupan toteutus varmistaa parhaat lähtökohdat verkkokauppaprojektin onnistumiselle. Tietyllä tapaa voidaan kuitenkin ajatella, ettei verkkokauppa ole vielä valmis sen julkaisuvaiheessa, vaan kannattava verkkokauppa vaatii paljon huomiota myös julkaisun jälkeen. Iso osa verkkokauppakehitystä voi nimittäin tapahtua verkkokaupan ensiversion rinnalla, jolloin päästään hyödyntämään reaaliaikaista dataa verkkokaupan ja asiakkaiden käyttäytymisestä.

Growth Driven Design eli GDD-malli pohjautuu tämänkaltaiseen jatkuvaan kehittämiseen. Siinä missä perinteisessä verkkosivujen ja verkkokauppojen toteutuksessa saattaa kestää pitkäänkin, GDD-mallissa ensimmäinen versio verkkokaupasta voidaan lanseerata varsin nopeasti. Verkkokaupan varsinainen kehittäminen puolestaan alkaa sitten, kun verkkokauppa on saatu käyntiin.

Verkkokaupan kehittämisvaiheessa analysoimme verkkokaupan tuottamaa käyttäjädataa, jonka perusteella kehitämme verkkokauppaa jatkuvasti tuottavammaksi. Näin verkkokauppa tukee myyntiä saumattomasti ja mahdollistaa yrityksen kasvun. Julkaisun jälkeen seuraamme tiiviisti verkkokaupan analytiikkaa sekä teemme erilaisia testejä kehityskohteiden selvittämiseksi.

Menestyvä verkkokauppa ei siis todellakaan ole mikään yhden päivän projekti, vaan se vaatii jatkuvaa huolenpitoa. Panostamalla verkkokauppaan yritys voi kuitenkin saavuttaa vaikuttavia tuloksia.

Verkkokauppa referenssit

Tässä muutamia esimerkkejä tekemistämme verkkokaupoista eri yrityksille

Olemme vuosien kuluessa toteuttaneet useita verkkokauppoja erilaisille yrityksille. Joukkoon mahtuu pieniä ja suuria verkkokauppoja sekä paljon erilaisia toiminnallisuuksia. Tässä esille nostettuna muutamia esimerkkejä erilaisille yrityksille räätälöidyistä verkkokaupparatkaisuista.

Viherkauppa.fi

Toteutimme Suomen monipuolisimman puutarhaverkkokaupan ja vastaamme sen jatkokehityksestä, ylläpidosta sekä digimarkkinoinnista. Pakettiin kuului myös kattavat integraatiot eri järjestelmiin.

”Joustavuus ja reagointi niin isoihin kuin pieniinkin asioihin on huippuluokkaa. Tämän jengin touhuja voin kyllä huoletta suositella ihan kaikille.”
– Jyrki Tahvonen

Vieraile sivustolla

Evogenom.com

Toteutimme Evogenomin vastikään julkaistun verkkokaupan, joka toimii yhdessä yrityksen tuotteisiin liittyvän sovelluksen kanssa. Olimme kehittämässä myös taustajärjestelmiin liittyviä toimintoja.

Evogenom.com on kotimaisen kuluttajagenetiikan edelläkävijä. Evogenom toimii etujoukoissa mahdollistamassa geenitiedon hyödyntämisen ja käyttöönoton ihmisten arjessa.

Vieraile sivustolla

Ota yhteyttä ja kysy lisää verkkokaupan toteutuksesta!

Onko sinulla mielessä jokin kysymys verkkokaupan perustamiseen liittyen vai pitäisikö yrityksesi vanha verkkokauppa uudistaa kokonaan? Me toteutamme yrityksellesi verkkokaupan. Älä siis epäröi kysyä lisää!

Tarvittaessa myös konsultoimme sinua verkkokaupan perustamiseen liittyvissä kysymyksissä. Osaamme varmasti auttaa sinua verkkokauppoihin liittyvien asioiden parissa ja kerromme avoimesti oman näkemyksemme asioista. Voimme halutessasi antaa myös hinta-arvion verkkokaupan perustamiseen liittyvistä kustannuksista.

Kykenemme nopeasti muodostamaan kokonaiskuvan yrityksellesi verkkosivu-tarpeiden laadusta, jolloin saat halutessasi myös hinta-arvion näiden toteuttamisesta. Voit olla meihin yhteydessä alta löytyvän lomakkeen avulla tai soittamalla suoraan numeroon 044 288 3680.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Verkkokaupan perustaminen, mitä pitää ottaa huomioon?

Kannattavan verkkokaupan perustaminen yritykselle, mitä pitää ottaa huomioon?

Olet ehkä jo pidempään pohtinut yrityksen verkkokaupan perustamista ja nyt olet päättänyt tarttua tuumasta toimeen. Verkkokaupan perustaminen ei kuitenkaan ole välttämättä mikään pikkujuttu eikä kannattava verkkokauppa synny itsestään. Onkin hyvä pitää mielessä, että menestyvä verkkokauppa tarvitsee muutakin kuin liikeidean ja verkkotunnuksen.

Valmiita, matalan kynnyksen verkkokaupparatkaisuja löytyy markkinoilta useita, mutta jos mielessäsi on jokin tietty ominaisuus, huomaat pian, ettei valmis ratkaisuilla pötkitä pitkälle. Toki jos liiketoimintasi on pientä etkä tarvitse sen erikoisempia toiminnallisuuksia, voi aiheessa päästä etenemään nopeastikin myös kevyemmällä toteutuksella. Mikäli tarkoituksena on kuitenkin myydä tuotteita tosissaan ja valjastaa verkkokauppa saumattomasti mukaan yrityksen toimintaan, tulee seinä nopeasti vastaan.

Kun suunnitellaan  aidosti kannattavan verkkokaupan perustamisesta yritykselle, valmiit pakettiratkaisut ovat yleensä liian heppoisia ja yrityksen tarpeisiin riittämättömiä. Tällöin aletaankin puhua räätälöidystä verkkokauppatoteutuksesta, jonka tarkoituksena on rakentaa yritykselle juuri sellainen verkkokauppa kuin liiketoiminta sitä vaatii.

Mitä monipuolisempia toiminallisuuksia verkkokaupalta odotetaan, sitä haastavampi ja pitkäaikaisempi on toimivan lopputuloksen toteuttaminen. Jotta yrittäjän aikaa ja resursseja ei kulu turhaan hukkaan, on tärkeää ottaa jo heti alussa huomioon verkkokaupalta odotettavat vaatimukset ja ominaisuudet, ja suhteuttaa niiden mukaan käytössä olevat resurssit realistisesti.

Tässä alla esiteltynä muutamia huomioita, jotka kannattaa pitää mielessä alkaessasi suunnittelemaan verkkokaupan perustamista.

Kannattava verkkokauppa vaatii suunnittelua ja aikaa

Yrityksen verkkokaupan perustaminen saattaa kuulostaa helpolta ja vaivattomalta, mutta menestyvään liiketoimintaan pelkkä verkkokauppa-alustan hankkiminen ei riitä. Kilpailu verkossa on kiivasta ja asiakkaiden vaatimustaso on kasvanut, joten pieninkin käytettävyysongelma voi johtaa asiakkaan poistumiseen. Tästä syystä kannattavan verkkokaupan kehittämiseen kannattaa oikeasti panostaa.

Usein yrittäjät ajattelevat verkkokaupan idean ehkä hieman liian yksioikoisesti, jossa verkkokauppa mielletään helppona sivulle lisättynä työkaluna, joka sitten automaattisesti alkaa tuoda kauppaa yritykselle. Harvemmin siinä kuitenkaan näin käy, koska ihmiset myös tekevät aikaisempaa enemmän reaaliaikaista vertailua verkkokauppojen hinnoista, valikoimista ja toimitustavoista. Tällöin huippuunsa viritettyjen ominaisuuksien ja käytettävyyden merkitys korostuu.

Kilpailun yleensä voittaakin se verkkokauppa, joka juuri sillä hetkellä pystyy tarjoamaan asiakkaalle parasta palvelua. Tuotteiden hinta saattaa olla yllättävän usein toissijainen juttu, vaikka sillä toki on paljon merkitystä. Jotta näistä verkkokaupan tarpeista ja ominaisuuksista saadaan sellaisia mitä yrittäjä tarvitsee, on nämä otettava huomioon jo suunnitteluvaiheessa.

Jokaisella yrityksellä on myös omat tuotteensa ja palvelunsa, jolloin verkkokaupalle asetetut myyntistrategiat ja tavoitteet määrittävät verkkokaupan suunnittelutyöhön käytettävän ajan määrää. Verkkokaupan perustaminen kannattaakin ajatella enemmänkin prosessina, johon perustavanlaatuinen suunnittelutyö kuuluu jo heti alkumetreiltä alkaen eikä sen merkitystä pidä väheksyä.

Eli vaikka olet saattanut kuulla, että verkkokaupan voi pystyttää tarvittaessa vaikka yhdessä päivässä, todellisuudessa siihen menee tasan niin kauan aikaa kuin suunnittelu- ja toteutustyö kestävät. Räätälöidyissä verkkokauppatoteutuksissa prosessi kestää usein vähintään muutamia kuukausia, joskus jopa vuosia.

Yrityksen verkkokauppa on rakennettava ennen kaikkea asiakasta varten

Kun lähdetään perustamaan verkkokauppaa, keskeinen teema heti kättelyssä on usein se, kenelle verkkokauppa on oikein loppupelissä tarkoitettu? Eli mitä myydään, kenelle myydään ja miten tämä saadaan oikeasti toteutumaan? Pelkkä verkkokaupan olemassaolo ei oikeastaan tee vielä paljoakaan, vaan jostain niitä potentiaalia asiakkaita pitää vielä hankkia ja lopulta myös myydä heille jotain.

Se, että potentiaalinen asiakas saadaan ohjattua verkkokauppaan, ei missään nimessä vielä tarkoita sitä, että tämä päätyisi maksavaksi asiakkaaksi. Ihmisillä on usein tapana käydä läpi erilaisia vaihtoehtoja ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä. Eikä halvin hinta ole lähellekään aina se ilmeisin syy vaihtaa asioinnin kohteena olevaa verkkokauppaa.

Verkkokaupan kannattavuuden kannalta onkin erityisen tärkeää, että sinun verkkokauppa on juuri se, mikä saa aikaan ostajan pään sisällä oikeat ärsykkeet ostopäätöksen synnyttämiseksi. Verkkokaupan tulee herättää riittävää luottamusta, käyttäjäkokemuksen täytyy olla sujuva ja luonteva, asioiden on löydyttävä helposti ja lisäksi maksuprosessin on tapahduttava nopeasti ja vaivattomasti. Eli tavoitteellisesti suunniteltu verkkokauppa tukee asiakkaan ostoprosessia ja näin kaupasta saadaan myös kannattavaa.

Mikäli missään edellä mainituissa kohdissa tulee kompastelua, on hyvin todennäköistä, että tuotteet jäävät ostamatta viimeistään ostoskorin tai maksusivun koittaessa.

Huomioi ostoskorin hylkäämiset ja verkkokaupan konversioprosentti

Ihmiset tekevät verkossa erilaisia hätiköityjä toimintoja ja kokeiluja, jonka vuoksi myös verkkokauppojen ostoskoreja hylätään paljon. Tässä ei sinänsä ole mitään epätavallista. Aihe muuttuu kuitenkin erittäin tärkeäksi silloin, jos tätä tapahtuu suhteettoman paljon. Tällöin voidaan alkaa epäillä, onko verkkokaupassa jotain vikaa, sillä menetetyllä myynnillä on välitön vaikutus verkkokaupan kannattavuuteen.

Kun tähän ilmiöön haetaan ymmärrystä, puhutaan usein niin sanotusta verkkokaupan konversioprosentista. Eli suomeksi sanottuna: konversioprosentti on se suhteellinen lukumäärä koko verkkokaupan kävijämäärästä, jotka ovat päätyneet ostamaan jotain kyseisestä verkkokaupasta. Usein on arvioitu, että keskimäärin noin 1 % on hyvä verkkokaupan konversioprosentti, mutta tämä on täysin tapauskohtaista.

Tärkeintä olisikin seurata miten verkkokauppa kannattaa yleisellä tasolla. Konversioprosentti voi vaihdella paljonkin, jos esimerkiksi sivuston markkinointiin kuuluu hyvää sisältömarkkinointia tai sivusto on muuten suosittu, jolloin runsas liikennemäärä luonnollisesti laskee verkkokaupan konversioprosenttia. Onkin hyvä olla perillä oman verkkokaupan keskimääräisestä konversioprosentista ja pyrkiä nostamaan tätä pitkän aikavälin kuluessa.

Jos siis verkkokaupan konversioprosentti vaikuttaa epäilyttävän alhaiselta, on todennäköistä, että verkkokaupassa on jotain sellaista mistä potentiaaliset asiakkaat eivät pidä. Usein tällaisia asioita ovat esimerkiksi puuttuvat tai vajaat tiedot, verkkokaupan hitaus, vähäiset maksutavat, tuotteiden hinnoittelu, epäluottamus verkkokauppaa kohtaan jne.

Jotta verkkokaupasta saa kaiken hyödyn irti ja kauppaa sen seurauksena, on tärkeää huolehtia kaupan suunnittelusta ja toteutuksesta ajatellen ennen kaikkea kohderyhmänä olevaa asiakasta.

Hyvä asiakaskokemus ja optimoitu ostopolku lisäävät myyntiä verkkokaupassa

Ihmisten tekemät ostopäätökset ovat usein hyvin tunnepohjaisia ja täynnä ennalta arvaamatonta impulsiivisuutta. Samasta syystä ostopäätökseen voi vaikuttaa huomaamatta myös kielteisellä tavalla. Usein ihmiset eivät välttämättä edes tiedosta, miksi he lopulta jättivät verkkokauppatuotteen ostamatta. Eli hyvä asiakaskokemus on yksi kannattavan verkkokaupan tunnusmerkeistä.

Kun ajatellaan hyvää asiakaskokemusta, on äärimmäisen tärkeää, ettei käyttäjän tarvitse pysähtyä aloilleen ja alkaa liikaa miettimään mistä hän löytää tarvitsemansa tuotteen tai palvelun. Samoin jos hän kohtaa shoppailukokemuksen aikana ärsyttäväksi, aikaa vieväksi tai muutoin liian vaikeaksi kokemiaan asioita, jää lopullinen ostopäätös hyvin äkkiä tapahtumatta. Tästä syystä hyvään asiakaskokemukseen panostaminen on elintärkeää myös verkkokaupan toiminnalle.

Oikein toteutettu verkkokaupan käyttöliittymäsuunnittelu osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet ja johdattaa asiakasta oikealla tavalla. Mitään ei tarvitse tyrkyttää vaan verkkokauppakokemuksesta pyritään tekemään potentiaaliselle asiakkaalle niin miellyttävä ja helppo kokonaisuus, että hän voi rauhallisin mielin viedä ostoksensa loppuun saakka.

Eli vaikka yrityksen verkkokauppa on myynnin työkalu, se on myös ennen kaikkea asiakaspalvelija, jonka tarkoituksena on auttaa potentiaalista asiakasta hänen tarpeissaan. Mikäli asiakkaan palvelu onnistuu hyvin ja hän päättää ostaa haluamansa tuotteet, on hyvin todennäköistä, että hän palaa saman verkkokaupan asiakkaaksi myös jatkossa.

Loppukäyttäjää varten räätälöity ostopolku on siis avainasemassa toimivan ja myyvän verkkokaupan suunnittelussa. Usein erilaista optimointia tehdään myös verkkokaupan julkistamisen jälkeen, kun suurempaa ja autenttisempaa käyttäjädataa on saatavilla.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi on erittäin tärkeää

Verkkokauppaan usein päädytään hakukoneiden ja muiden verkkosivujen tekstisisällön kautta, jonka vuoksi hyvä tekstisisältö on äärimmäisen tärkeää! Sisältö on ennen kaikkea verkkokaupan hakukoneoptimoinnin perusta. Hyvä tekstisisältö kertoo käyttäjälle tuotteen ominaisuuksista, tuoteryhmistä, käyttöehdoista ja toimitustavoista sellaisia asioita mitä kuvat eivät pysty selittämään.

Kannattaakin pitää mielessä, että mikäli verkkokaupan kuvissa tai tekstisisällöissä on puutteita, voi verkkokaupan käyttäjä siirtyä etsimään puuttuvaa tietoa jostain muualta. Mikäli näin pääsee käymään, todennäköisenä vaarana on, ettei käyttäjä enää koskaan palaa takaisin.

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin kannalta verkkokauppaa ei myöskään kannata asentaa toimimaan alidomainissa, jos sille ei ole aivan ehdottoman hyviä perusteluita. Hakukoneet eivät nimittäin miellä aliverkkotunnuksia ja varsinaista verkkotunnusta samaksi sivustoksi, jonka vuoksi on erittäin järkevää yhdistää näiden kahden osion osion sisällöt yhdeksi sivustoksi.

Samassa osoitteessa toimiva verkkokauppa herättää myös luottamusta ja parantaa verkkokaupan asiakaskokemusta. Eli kun verkkokauppa toimii samassa verkkotunnuksessa yrityksen varsinaisen verkko-osoitteen kanssa, tukevat näin verkkosivujen hyvä sisältö ja verkkokaupan ominaisuudet toinen toisiaan myös käytettävyyden sekä hakukonenäkyvyyden kannalta.

Samaan asiaan liittyen kaikista huonoin ratkaisu on kokonaan jossain muualla toimivat verkkokaupat, joihin käyttäjä ohjataan yrityksen varsinaisilta verkkosivuilta. Tällaisen verkkokauppojen markkinointi on myös käytännössä rahan heittämistä kaivoon.

Muista verkkokaupan laadukkaat tuotekuvat

Hyvän sisällön ja muun verkkokaupan hakukoneoptimointiin liittyvien asioiden lisäksi ei pidä unohtaa hyviä kuvia. Sanotaan, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja sen on totta myös verkkokauppojen kohdalla. Mikäli potentiaalinen asiakas ei konkreettisesti pysty näkemään miltä ostettava tuote näyttää, hän hyvin suurella todennäköisyydellä etsi samana tuotteen jostain muualta. Huonolaatuinen tai epäselvä kuva voi herättää myös epäluottamusta, vaikka tuotteet olisivatkin muuten hyviä.

Eli hyviin kuviin kannattaa panostaa verkkokaupassa ja niitä kannattaa olla mahdollisuuksien mukaan useita per tuote. Hyvät kuvat kertovat potentiaaliselle asiakkaalle paljon tuotteesta ja auttavat tätä kautta henkilöä arvioimaan tuotteen ostamisen mielekkyyttä. Mahdollisuuksien mukaan erityisesti tuotekuvien kannattaa olla itse otettuja, jotta ne erottuvat internetin muusta massasta.

Verkkokaupan integroinnit voivat yllättää haastavuudellaan

Mikäli yrityksesi verkkokauppaan on tarkoitus kytkeä käytössä olevia ulkoisia järjestelmiä, on hyvä varautua siihen, ettei prosessi käy hetkessä ja se vaatii paljon työtä. Jokainen järjestelmä on erilainen ja niissä on aina omat puutteensa, joihin järjestelmäintegraatiota tekevien ”koodareiden” on sitten keksittävä toimiva ratkaisumalli.

Verkkokauppaa perustavalla yrityksellä voi esimerkiksi olla käytössään vaikkapa jokin varastonhallintaan liittyvä kolmannen osapuolen järjestelmä, jota ei lähtökohtaisesti ole suunniteltu toimimaan verkkokaupan kanssa. Jotta tällainen varastojärjestelmä saadaan toimimaan verkkokaupan ja järjestelmän välillä, on väliin rakennettava integraattori.

Integraattori toimii ikään kuin tulkkina kahden eri ohjelman kautta kulkevan informaation välillä ja ohjaa tarvittavan tiedon oikeisiin paikkoihin. Koska verkkokauppa ja ulkoiset järjestelmät puhuvat toisilleen ns. “vierasta kieltä”, on toiminnot räätälöitävä yhteen kädestä pitäen yksitellen. Tämä on luonnollisesti erittäin aikaa vievää työtä ja erilaisten virheiden mahdollisuus on suuri.

Integraatiot vaativat myös paljon testaamista. Kun keskusteluyhteys on saatu jollain tasolla pelaamaan eri ohjelmien välillä, voi alkuun usein vaikuttaa siltä, että tästä on helppo jatkaa. Usein käy kuitenkin niin, että toiminnot aiheuttavat myöhemmin ongelmia jossain muualla. Koska kukaan ei osaa ottaa kaikkia mahdollisia skenaarioita huomioon, on toimivan integraation aikaansaamiseksi käytävä läpi runsaasti erilaista testaustyötä, joka omalta osaltaan lisää integrointiin tarvittavan ajan määrää.

Verkkokaupan integraatiot voivat siis olla joskus hyvinkin monimutkaisia ja aikaa vieviä prosesseja. Siksi tämä on yksi sellainen asia, joka on hyvä tiedostaa jo heti verkkokauppasuunnitelman alkumetreillä.

Verkkokauppa on osa yrityksesi imagoa ja markkinointia

Liiketoimintasi voi olla joko suoraan tai välillisesti verkkokauppaan liittyvä, mutta se on aina kiinteä osa yrityksesi digitaalista julkisivua. Tästä syystä onkin hyvä pysähtyä miettimään myös sitä, millaisia mielikuvia verkkokaupalla halutaan potentiaalisille asiakkaille viestittää. Tässä mielessä laadukkaasti suunniteltu ja toteutettu verkkokauppa onkin yrityksesi imagoa nostattava kokonaisuus varsinaisen myynninedistämisen ja siihen liittyvien toiminnallisuuksien lisäksi.

Parhaassa mahdollisessa tilanteessa hyvä ja uskottava brändi yhdistettynä teknisesti toimivaan verkkokauppaan tuokin lopulta parhaiten kauppaa. Kun kokonaisuus on yhdistetty kiinteäksi osaksi yrityksen markkinointia, tästä hyötyvät suoraan ja epäsuoraan kaikki yrityksen kaupalliset elementit.

Eli kun yritys on elinvoimainen ja näkyvästi esillä netissä ja tosielämässä, näkyy tämä positiivisesti myös verkkokaupan myynnissä. Tällöin jokainen markkinointitoimenpide ja verkkokauppaan lisätty ominaisuus tukevat toinen toisiaan. Tässä kohtaa onkin tärkeää muistaa, ettei verkkokauppa toimi kunnolla pelkästään yksin. Kun koneisto saadaan pyörimään tosissaan, kaikki sen mukana kulkevat elementit – verkkokauppa mukaan lukien – ovat osa suurempaa kokonaisuutta.

Jatkokehitys on tärkeä osa kannattavan verkkokaupan toimintaa

Kun suunnittelutyö, testaus ja julkaisu on saatu päätökseen, niin mitäs sitten? Yritykselläsi on nyt upouusi verkkokauppa netissä, mutta projekti ei tietenkään pääty vielä tähän. Verkkokaupan analytiikkaan, eli myynti- ja käyttäjädataan perehtyminen ja näiden pohjalta syntyvien huomioiden hyödyntäminen kaupan optimoinnissa on tärkeä osa toimivaa kokonaisuutta.

Joskus voisi jopa ajatella, että varsinainen työ alkaa vasta verkkokaupan julkaisemisen jälkeen. Tietyllä tapaa tämä pitääkin paikkansa, sillä markkinoiden ja asiakastottumusten muutoksia on usein vaikeaa ennakoida. Tästä syystä toimivan markkinointikokonaisuuden rakentaminen tarvitseekin pohjakseen autenttista dataa, jota ei voi kerätä mitenkään muuten kuin pyörittämällä verkkokauppabisnestä.

Ammattinsa osaava verkkokaupan toteuttaja osaa toki ottaa nämäkin asiat huomioon ja luoda verkkokauppaan jo ennalta tiettyjä valmiuksia, joita voidaan käyttää myöhemmin tarpeen vaatiessa. Tässä mielessä verkkokauppa kannattaakin ajatella enemmänkin jatkuvana prosessina, joka ei teoriassa ole koskaan valmis. Aina on jotain pientä parannettavaa, ja jos jää paikalleen istumaan, kilpailijat kyllä ottavan oman osansa markkinoista.

Jatkokehitys, datan kerääminen ja verkkokaupan hakukoneoptimointi ovat siis oleellinen osa kannattavan verkkokaupan toimintaa ja näihin asioihin on usein hyvä valmistautua jo verkkokaupan suunnitteluvaiheessa.

Verkkokaupan hinta, eli paljon verkkokaupan perustaminen maksaa?

Verkkokaupan hinta, eli paljon verkkokaupan perustaminen maksaa?

Usein kuulee kysyttävän, että kuinka paljon verkkokauppa maksaa? Verkkokaupan hinnoittelu lonkalta on kuitenkin usein lähes mahdotonta, sillä jokainen verkkokauppa suunnitellaan eri lähtökohdista yksilölliseen tarpeeseen.

Koska toteutuksia on olemassa aivan laidasta laitaan, on hinnoissa valtavasti eroja eri toteuttajien välillä. Tästä syystä yksiselitteisiä hintaesimerkkejä on vaikea muodostaa, jos saatavilla ei ole tarkempia tietoja toteutuksen laajuudesta. Hinnat voivat siis olla periaatteessa mitä tahansa alkaen lähes ilmaisesta vaihtoehdosta kymmeniin tai jopa satoihin tuhansiin euroihin asti.

Pääsääntönä onkin, että kun verkkokauppa toteutetaan asiakkaalle räätälöitynä tilaustyönä, sille asetettu hinta muodostuu toteutukseen vaadittavasta työvoimasta, kestosta ja muista toteutuksen vaativuuteen vaikuttavista seikoista. Eli mitä enemmän erilaista räätälöintiä ja erikoisosaamista verkkokaupan toteuttamiseen vaaditaan, sitä suuremmaksi nousevat myös kustannukset. Tällöin on kuitenkin hyvä huomata, että verkkokaupan räätälöinnillä verkkokaupasta pyritään tekemään yrittäjän kannalta kannattava, eli kyse on ennen kaikkea investoinnista.

Verkkokauppojen hinnoittelussa voi myös joskus törmätä kuukausiperusteisiin tai kaupan myyntiin perustuviin laskutustapoihin, mutta nämä esimerkit koskettavat lähinnä pienten yritysten ja kevytyrittäjien verkkokauppoja. Kun puhutaan aidosti yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin räätälöidystä verkkokaupasta, on siihen liittyvä hinnoittelu tarjous- tai tuntihinnoitteluun perustuvaa. Sanotaan, että halvalla ei saa hyvää ja tämä kieltämättä pätee myös erilaisiin verkkokauppatoteutuksiin.

Verkkokaupan lopullinen hinta ei kuitenkaan välttämättä kerro mitään siitä, kuinka hyvin kauppa lopulta toimii. Ammattilaisten toteuttamana loppukäyttöön ja markkinointiin liittyvät seikat osataan toivon mukaan ottaa huomioon suunnittelu- ja tekovaiheessa, mutta myös tekijöissä on paljon eroja. Tästä syystä onkin tärkeää etsiä itselleen sellainen kumppani, jonka tekemiseen voi aidosti luottaa.

Kun tarpeeksi kykenevä verkkokaupan toteuttaja löytyy, syntyy samalla varmasti myös hyvä ja kannattava verkkokauppa. Tästä on sitten vain oltava valmis maksamaan. Kysymykseen, ”kuinka paljon verkkokauppa sitten lopulta maksaa?”, saa parhaan vastauksen kysymällä sitä suoraan verkkokauppoja tekeviltä yrityksiltä. Yleensä kuitenkin puhutaan vähintäänkin tuhansista euroista.

Jos sinulla on mielessä verkkokaupan perustaminen, ota meihin rohkeasti yhteyttä. Annamme teille varmasti kilpailukykyisen tarjouksen verkkokaupan ammattitaitoisesta toteuttamisesta.

Verkkokaupan toteuttaja

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Onko sinulla mielessä jokin kysymys verkkokaupan perustamiseen liittyen tai pitäisikö yrityksesi vanha verkkokauppa uudistaa kokonaan? Älä epäröi kysyä lisää!

Me olemme kokenut verkkokaupan toteuttaja. Osaamme varmasti auttaa sinua verkkokauppoihin liittyvien kysymysten kanssa ja kerromme avoimesti oman näkemyksemme asioista. Voimme halutessasi antaa myös hinta-arvion verkkokaupan perustamiseen liittyvistä kustannuksista.

Kykenemme myös nopeasti muodostamaan kokonaiskuvan yrityksesi verkkosivutarpeiden laadusta, jolloin saat halutessasi hinta-arvion näiden toteuttamisesta. Voit olla meihin yhteydessä alta löytyvän lomakkeen avulla tai soittamalla suoraan numeroon 044 288 3680.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Me ISE:llä rakennamme asiakkaan toiveiden mukaisesti erilaiset verkkosivustot, verkkokaupat, verkkosovellukset sekä esimerkiksi lyhyeen käyttötarkoitukseen julkaistavat kampanja- ja laskeutumissivut.

Toimistomme sijaitsee Jyväskylässä, mutta palvelualueena toimii koko Suomi. Meillä onkin asiakkaita hyvin laajasti läheltä ja kaukaa. Jos sinulla on kysyttävää verkkosivuihin liittyen, ole meihin rohkeasti yhteydessä.

Ota yhteyttä

ISE 2024