MENU
Aloitus
Haluatko tietää kuinka paljon räätälöidyn verkkosivuston tai verkkokaupan toteutus maksaa? Verkkosivuston hintaan vaikuttaa monia tekijöitä, ja laskurimme auttaa sinua arvioimaan tarpeitasi vastaavien verkkosivujen toteutukseen liittyviä kustannuksia. On tärkeää huomata, että laskurissa esitetyt hinnat perustuvat ammattilaisten työhön ja toteutukseen, eikä niitä voi verrata itse tehtyihin tai valmiisiin pakettiratkaisuihin.
1/20
Uutta verkkosivustoa arvioidessa on tärkeää ottaa huomioon useita tekijöitä, joista yksi ilmeinen on verkkosivujen lähtötilanne, eli se onko jo olemassa jotain mikä uudistetaan, vai täytyykö koko prosessi suunnitella kokonaan alusta alkaen. Uudistettaessa vanhaa sivustoa joitakin perustöitä on jo tehty, ja tämä mahdollistaa usein nykyisen aineiston hyödyntämisen uuden sivuston rakentamisessa.
Onko olemassa aiempaa verkkosivua, jota voidaan käyttää sisältöjen, datan ja graafisten elementtien osalta?
2/20
Uutta verkkosivustoa arvioidessa on tärkeää ottaa huomioon useita tekijöitä, joista yksi ilmeinen on verkkosivujen lähtötilanne, eli se onko jo olemassa jotain mikä uudistetaan, vai täytyykö koko prosessi suunnitella kokonaan alusta alkaen. Uudistettaessa vanhaa sivustoa joitakin perustöitä on jo tehty, ja tämä mahdollistaa usein nykyisen aineiston hyödyntämisen uuden sivuston rakentamisessa.
Verkkosivujen pääasiallinen tyyppi
3/20
Uutta verkkosivustoa arvioidessa on tärkeää ottaa huomioon useita tekijöitä, joista yksi ilmeinen on verkkosivujen lähtötilanne, eli se onko jo olemassa jotain mikä uudistetaan, vai täytyykö koko prosessi suunnitella kokonaan alusta alkaen. Uudistettaessa vanhaa sivustoa joitakin perustöitä on jo tehty, ja tämä mahdollistaa usein nykyisen aineiston hyödyntämisen uuden sivuston rakentamisessa.
Verkkosivuihin liittyvän yritystoiminnan liikevaihtoluokka
4/20
Verkkosivujen tavoitteiden asettaminen edellyttää perusteellista yrityksen tarpeiden ymmärtämistä sekä erilaisten verkkoratkaisujen huomioon ottamista. Tämä prosessi vaatii usein paljon analysointia, keskustelua ja suunnittelutyötä, jotka voi vaikuttaa kokonaiskustannuksiin hyvinkin paljon.
Onko teille selvillä mihin kaikkeen verkkosivua tarvitaan ja mitä siltä odotetaan?
5/20
6/20
Tärkeimpien käyttäjien toiminnot ja odotukset voivat vaihdella verkkosivustosta riippuen. On tärkeää suunnitella verkkosivuston käyttöliittymä ja toiminnot vastaamaan näiden käyttäjien tarpeita.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaavat vaihtoehdot tätä aihetta koskien.
7/20
Verkkosivuston rakenne voi vaihdella laajuudeltaan ja monimutkaisuudeltaan riippuen verkkosivuston sisällöstä. Käyttäjän tarpeiden tunnistaminen on avainasemassa, jotta käyttäjä voidaan ohjata helposti oikeaan paikkaan sivustolla. Kun sivusto on looginen, selkeä ja helppokäyttöinen, se täyttää tehokkaasti sille asetetun tehtävän.
Kuinka monta alasivua arvioit karkeasti verkkosivustolla olevan yhteensä?
8/20
Verkkosivuston rakenne voi vaihdella laajuudeltaan ja monimutkaisuudeltaan riippuen verkkosivuston sisällöstä. Käyttäjän tarpeiden tunnistaminen on avainasemassa, jotta käyttäjä voidaan ohjata helposti oikeaan paikkaan sivustolla. Kun sivusto on looginen, selkeä ja helppokäyttöinen, se täyttää tehokkaasti sille asetetun tehtävän.
Kuinka monia erilaisia alasivupohjia/tyyppejä sivustolla tullaan tarvitsemaan?
9/20
Verkkosivuston rakenne voi vaihdella laajuudeltaan ja monimutkaisuudeltaan riippuen verkkosivuston sisällöstä. Käyttäjän tarpeiden tunnistaminen on avainasemassa, jotta käyttäjä voidaan ohjata helposti oikeaan paikkaan sivustolla. Kun sivusto on looginen, selkeä ja helppokäyttöinen, se täyttää tehokkaasti sille asetetun tehtävän.
Mitä ovat verkkosivuston oleelliset alasivut. Voit valita monta.
10/20
Verkkosivustolla voi olla useita eri toiminnallisuuksia, jotka on kehitetty palvelemaan erilaisia käyttötarkoituksia. Usein kyse on käyttäjien sitouttamisesta, kontaktoinnista, kaupanteosta, markkinoinnista sekä verkkosivuston käytettävyydestä.
Mitä toimintoja verkkosivustolta odotetaan?
11/20
Hyvin suunniteltu käyttöliittymä parantaa sivuston käytettävyyttä, vähentää käyttäjien hämmennystä ja virheitä, sekä tarjoaa miellyttävän käyttökokemuksen. Tämä puolestaan lisää käyttäjien sitoutumista ja tyytyväisyyttä sivustoon, mikä voi johtaa parempiin tuloksiin, kuten korkeampaan konversioon ja pidempään käyttöaikaan.
Tarvitseeko sivuston käyttöliittymä ja sivurakenne suunnitella erikseen?
12/20
Verkkosivuston graafinen suunnittelu on keskeinen osa sivuston visuaalista ilmettä ja käyttäjäkokemusta. Se kattaa erilaiset visuaaliset elementit, kuten värit, typografian, kuvat, ikonit ja ulkoasun rakenteen.
Täytyykö verkkosivun ulkoasu, eli graafinen ilme suunnitella erikseen?
13/20
14/20
Verkkosivustot toimivat lähes täysin tekstimuotoisen sisällön välityksellä ja siihen pohjautuu suurelta osin myös esimerkiksi hakukonenäkyvyys. Erilaiset ostopäätökset ja vertailut tapahtuvat hyvin pitkälle myös tekstimuotoisen sisällön varassa. Tekstisisällön määrä ja laatu kulkevat käsikädessä myös sivuston ulkoasun ja rakenteen suunnittelun kanssa. Tästä syystä on erittäin tärkeää, että verkkosivuston tekstisisältö suunnitellaan vastaamaan sivuston käyttötarkoitusta mahdollisimman hyvin.
Tarvitsetteko apua verkkosivuston kiinteiden sisältötekstien suunnittelussa ja toteutuksessa?
15/20
Verkkosivustot toimivat lähes täysin tekstimuotoisen sisällön välityksellä ja siihen pohjautuu suurelta osin myös esimerkiksi hakukonenäkyvyys. Erilaiset ostopäätökset ja vertailut tapahtuvat hyvin pitkälle myös tekstimuotoisen sisällön varassa. Tekstisisällön määrä ja laatu kulkevat käsikädessä myös sivuston ulkoasun ja rakenteen suunnittelun kanssa. Tästä syystä on erittäin tärkeää, että verkkosivuston tekstisisältö suunnitellaan vastaamaan sivuston käyttötarkoitusta mahdollisimman hyvin.
Tuleeko verkkosivustosta monikielinen?
16/20
Kuvat ovat voimakas viestintäväline ja erittäin tärkeä osa verkkosivuston ulkoasua ja sisältöä. Ne kykenevät välittämään sanomaa ja tunnelmaa tehokkaasti. Laadukkaita kuvia voidaan hankkia ammattivalokuvaajan ottamina ja tilanteen mukaan myös erilaisia kuvapankkikuvia, jos se nähdään tarpeelliseksi.
Onko teillä valmiina laadukasta kuvamateriaalia, mitä voisi hyödyntää uuden verkkosivuston toteutuksessa?
17/20
Kuvat ovat voimakas viestintäväline ja erittäin tärkeä osa verkkosivuston ulkoasua ja sisältöä. Ne kykenevät välittämään sanomaa ja tunnelmaa tehokkaasti. Laadukkaita kuvia voidaan hankkia ammattivalokuvaajan ottamina ja tilanteen mukaan myös erilaisia kuvapankkikuvia, jos se nähdään tarpeelliseksi.
Tarvitsetteko apua verkkosivustolla käytettävien uusien kuvien hankinnassa?
18/20
Kun integraatiota lähdetään toteuttamaan, on oleellista paneutua kunnolla asiakasyrityksen liiketoimintaan. Näin saadaan kuva siitä, minkälaisia integraatioita on mahdollista rakentaa sekä lisäksi onko jotain jo mahdollisesti olemassa, ja jos on, voidaanko niitä käyttää hyväksi.
Tuleeko verkkosivuston yhteyteen räätälöitäviä järjestelmäintegrointeja?
19/20
Kun verkkosivustoa suunnitellaan yksilöidysti, korkeita laatuvaatimuksia noudattaen, on selvää, että tällainen toteutus ei tapahdu yhdessä yössä. Suunnittelulle kannattaa myös varata riittävästi aikaa, jotta hätiköinti ei näy lopputuloksessa tai epätoivottavina kompromisseina sivuston toiminnassa. Suunnitelmallinen ja realistinen aikataulutus onkin yksi onnistuneen verkkosivuprojektin avainasioista.
Onko verkkosivutoteutuksella kiire?
20/20
Huomioithan, että edellä mainittu hinta-arvio on vain suuntaa antava, eikä tämä välttämättä kerro koko kuvaa tilanteesta. Hintaan vaikuttavat monet eri muuttujat sekä erityistarpeet, jonka vuoksi tarkkaa hinta-arviota voi olla vaikea antaa ilman perusteellisempia lisätietoja.
Satavarmasti oikean hinta-arvion verkkosivuston kustannuksista saat siis vain kysymällä sitä suoraan alan ammattilaisilta. Jos haluat, me voimme laskea antamiesi vastausten ja oman asiantuntemuksemme perusteella sinulle kilpailukykyisen hinta-arvion, jolla verkkosivu saadaan toteutettua tarpeittesi mukaan.
Voit olla aiheen puolesta meihin yhteydessä oheisen lomakkeen välityksellä. Arvion pyytäminen ei sido sinua mihinkään, eikä sinun tarvitse reagoida annettuun hinta-arvioon mitenkään, jos et koe sitä tarpeelliseksi. Älä siis ujostele ottaa yhteyttä!
1/18
Kun harkitset uuden verkkokaupan toteutusta, on tärkeää ottaa huomioon monia tekijöitä. Yksi näistä keskeisistä tekijöistä on verkkokaupan lähtötilanne: onko jo olemassa olevaa sisältöä tai rakennetta, jota uudistetaan, vai täytyykö koko prosessi suunnitella alusta alkaen. Jos vanhaa verkkokauppaa uudistetaan, joitakin perustöitä on jo tehty. Tämä tarjoaa usein mahdollisuuden hyödyntää nykyistä aineistoa uuden verkkosivuston rakentamisessa.
Onko olemassa aiempaa verkkokauppaa, jota voidaan käyttää sisältöjen, datan ja graafisten elementtien osalta?
2/18
Verkkokaupan perustamisen kustannukset voivat vaihdella suuresti riippuen monista tekijöistä, kuten verkkokaupan laajuudesta, toiminnallisuudesta sekä muista tarvittavista ominaisuuksista. Huomioithan että tämä laskuri ei ota huomioon eri verkkokauppa-alustojen tai palvelimien käyttöön liittyvän hinnoittelun kustannuksia, vaan enemmänkin verkkokaupan perustamiseen liittyviä räätälöitäviä työvaiheita ammattilaisen toteuttamana.
Kuinka paljon tuotteita kauppaan tulee suurinpiirtein?
3/18
Verkkokaupan perustamisen kustannukset voivat vaihdella suuresti riippuen monista tekijöistä, kuten verkkokaupan laajuudesta, toiminnallisuudesta sekä muista tarvittavista ominaisuuksista. Huomioithan että tämä laskuri ei ota huomioon eri verkkokauppa-alustojen tai palvelimien käyttöön liittyvän hinnoittelun kustannuksia, vaan enemmänkin verkkokaupan perustamiseen liittyviä räätälöitäviä työvaiheita ammattilaisen toteuttamana.
Verkkokauppaan liittyvän yritystoiminnan liikevaihtoluokka
4/18
Verkkokauppa-alustan valinta riippuu useista tekijöistä, kuten liiketoiminnan tarpeista, budjetista, teknisistä taidoista ja odotetusta verkkokaupan laajuudesta. Jos et tiedä, tai asialla ei ole väliä, ammattilainen osaa suositella sinulle sopivan verkkokauppa-alustan tarpeidesi mukaan.
Toivottu verkkokauppa-alusta?
5/18
Verkkokaupassa voi olla useita eri toiminnallisuuksia, jotka on kehitetty palvelemaan erilaisia käyttötarkoituksia. Usein kyse on käyttäjien sitouttamisesta, kontaktoinnista, kaupanteosta, markkinoinnista sekä käytettävyydestä.
Mitä toimintoja verkkokaupalta odotetaan? Voit valita useita.
6/18
Verkkokaupan rakenne voi vaihdella laajuudeltaan ja monimutkaisuudeltaan riippuen verkkosivuston sisällöstä. Usein verkkokaupassa onkin paljon samoja alasivuja, mitä perinteisellä verkkosivustolla.
Mitä ovat verkkokaupan muut oleelliset alasivut. Voit valita monta.
7/18
Verkkokaupan rakenne voi vaihdella laajuudeltaan ja monimutkaisuudeltaan riippuen verkkosivuston sisällöstä. Usein verkkokaupassa onkin paljon samoja alasivuja, mitä perinteisellä verkkosivustolla.
Kuinka monta perinteistä sivua arvioit karkeasti verkkokaupassa olevan yhteensä tuotteiden ja tuoteosastojen lisäksi?
8/18
Verkkokaupan rakenne voi vaihdella laajuudeltaan ja monimutkaisuudeltaan riippuen verkkosivuston sisällöstä. Usein verkkokaupassa onkin paljon samoja alasivuja, mitä perinteisellä verkkosivustolla.
Kuinka monia erilaisia alasivupohjia/tyyppejä verkkokaupassa tullaan tarvitsemaan?
9/18
Hyvin suunniteltu käyttöliittymä parantaa verkkokaupan käytettävyyttä, vähentää käyttäjien hämmennystä sekä tarjoaa miellyttävän käyttökokemuksen. Tämä puolestaan lisää käyttäjien sitoutumista ja tyytyväisyyttä sivustoon, mikä voi johtaa parempiin tuloksiin, kuten korkeampaan konversioon ja pidempään käyttöaikaan.
Tarvitseeko sivuston käyttöliittymä ja sivurakenne suunnitella erikseen?
10/18
Verkkokaupassa voi olla useita eri toiminnallisuuksia, jotka on kehitetty palvelemaan erilaisia käyttötarkoituksia. Usein kyse on käyttäjien sitouttamisesta, kontaktoinnista, kaupanteosta, markkinoinnista sekä verkkosivuston käytettävyydestä.
Mitä muita toimintoja verkkokaupalta odotetaan?
11/18
Verkkokaupan graafinen suunnittelu on keskeinen osa sivuston visuaalista ilmettä ja käyttäjäkokemusta. Se kattaa erilaiset visuaaliset elementit, kuten värit, typografian, kuvat, ikonit ja ulkoasun rakenteen.
Täytyykö verkkokaupan ulkoasu, eli graafinen ilme suunnitella erikseen?
12/18
Kuvat ovat voimakas viestintäväline ja erittäin tärkeä osa verkkokaupan ulkoasua ja sisältöä. Ne kykenevät välittämään sanomaa ja tunnelmaa tehokkaasti. Laadukkaita kuvia voidaan hankkia ammattivalokuvaajan ottamina ja tilanteen mukaan myös erilaisia kuvapankkikuvia, jos se nähdään tarpeelliseksi.
Onko teillä valmiina tuotekuvat verkkokaupan tuotteita varten?
13/18
Kuvat ovat voimakas viestintäväline ja erittäin tärkeä osa verkkokaupan ulkoasua ja sisältöä. Ne kykenevät välittämään sanomaa ja tunnelmaa tehokkaasti. Laadukkaita kuvia voidaan hankkia ammattivalokuvaajan ottamina ja tilanteen mukaan myös erilaisia kuvapankkikuvia, jos se nähdään tarpeelliseksi.
Tarvitsetteko apua verkkosivustolla käytettävien kuvituskuvien hankinnassa?
14/18
Verkkokaupan tekstisisältö on erittäin tärkeä osa verkkokaupan onnistunutta toteutusta. Se auttaa viestimään yrityksen brändiä, tuotteita ja palveluita asiakkaille. Erilaiset ostopäätökset ja vertailut tapahtuvat hyvin pitkälle myös tekstimuotoisen sisällön varassa. Tekstisisällön määrä ja laatu kulkevat käsikädessä myös sivuston ulkoasun ja rakenteen suunnittelun kanssa.
Tarvitsetteko apua verkkokaupan tuotteiden ja sisältötekstien suunnittelussa ja toteutuksessa?
15/18
Verkkokaupan tekstisisältö on erittäin tärkeä osa verkkokaupan onnistunutta toteutusta. Se auttaa viestimään yrityksen brändiä, tuotteita ja palveluita asiakkaille. Erilaiset ostopäätökset ja vertailut tapahtuvat hyvin pitkälle myös tekstimuotoisen sisällön varassa. Tekstisisällön määrä ja laatu kulkevat käsikädessä myös sivuston ulkoasun ja rakenteen suunnittelun kanssa.
Tuleeko verkkokaupasta monikielinen?
16/18
Verkkokauppaan voidaan tarvita erilaisia järjestelmäintegrointeja, joiden avulla voidaan yhdistää verkkokauppa muihin liiketoimintajärjestelmiin ja -prosesseihin. Näitä integrointeja tarvitaan usein tehokkaan toiminnan varmistamiseksi ja liiketoiminnan sujuvuuden parantamiseksi.
Mitä järjestelmäintegraatioita verkkokauppaan tarvitaan?
17/18
Kun verkkokauppaa suunnitellaan yksilöidysti, korkeita laatuvaatimuksia noudattaen, on selvää, että tällainen toteutus ei tapahdu yhdessä yössä. Suunnittelulle kannattaa myös varata riittävästi aikaa, jotta hätiköinti ei näy lopputuloksessa tai epätoivottavina kompromisseina sivuston toiminnassa. Suunnitelmallinen ja realistinen aikataulutus onkin yksi onnistuneen verkkokauppaprojektin avainasioista.
Onko verkkokauppatoteutuksella kiire
18/18
Huomioithan, että edellä mainittu hinta-arvio on vain suuntaa antava, eikä tämä välttämättä kerro koko kuvaa tilanteesta. Verkkokaupan toteutuksen hintaan vaikuttavat monet eri muuttujat sekä erityistarpeet, jonka vuoksi tarkkaa hinta-arviota voi olla vaikea antaa ilman perusteellisempia lisätietoja.
Satavarmasti oikean hinta-arvion verkkokaupan toteutuksen kustannuksista saat siis vain kysymällä sitä suoraan alan ammattilaisilta. Jos haluat, me voimme laskea antamiesi vastausten ja oman asiantuntemuksemme perusteella sinulle kilpailukykyisen hinta-arvion, jolla verkkosivu saadaan toteutettua tarpeittesi mukaan.
Voit olla aiheen puolesta meihin yhteydessä oheisen lomakkeen välityksellä. Arvion pyytäminen ei sido sinua mihinkään, eikä sinun tarvitse reagoida annettuun hinta-arvioon mitenkään, jos et koe sitä tarpeelliseksi. Älä siis ujostele ottaa yhteyttä!
ISE 2024