B2B-markkinointi

B2B-markkinointi (business-to-business) tarkoittaa pääpiirteissään sitä, että yrityksen markkinointia suunnataan toisen yrityksen ostopäättäjille. B2B-markkinointi voi myös sisältää liiketoimintakumppanuuksien rakentamista ja yhteistyötä muiden yritysten kanssa.

B2B-markkinointi eroaa tavallisille kuluttajille suunnatusta B2C-markkinoinnista (business-to-consumer) siten, että yrityspuolella ostoprosessit ovat yleensä huomattavasti harkitumpia, ja että myytävä tuote tai palvelu tulee ennen kaikkea yrityksen eikä ostopäätöksen tekevän henkilön käyttöön. B2B-markkinoinnissa keskitytään myös yleensä pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, monimutkaisempiin ostoprosesseihin ja suurempiin tilausmääriin.

Kts. myös B2C-markkinointi

Bautomo on liiketoimintaprosessien automatisointiratkaisu, jolla otat kaiken keskeisen tiedon hallintaan

Bautomo koostuu moduulipohjaisesta järjestelmästä sekä jatkuvista palveluista. Bautomo tuo mukanaan tehokkuutta, vähentäen manuaalisen työn tarvetta ja pienentäen virheiden mahdollisuutta sekä mahdollisuuden vastata asiakkaiden ja sidosryhmien tarpeisiin entistä nopeammin ja huolellisemmin. Samalla tiiminne säästää arvokasta aikaa, ja voi keskittyä muihin tärkeisiin tehtäviin ja kasvattaa liiketoimintaa skaalautuvasti.

Anna tästä pikapalautetta

2024 Bautomo | Tietosuojaseloste | ISE.fi | Vasarakatu 1, 40320 Jyväskylä